HUN-REN (External)

Learning Lunch

A „Learning Lunch” heti webinársorozaton a HUN-REN kutatók négy darab 4 perces előadásban mutatnak be példákat az MI tudományos alkalmazására, szemléltetve, hogy milyen sokféle módon gyorsítja fel a mesterséges intelligencia a kutatást az AI4Science program keretében.

Continue reading

MI? Filozófiai kérdések a mesterséges intelligenciáról – Golden Dániel (HUN-REN BTK) – Létezik-e mesterséges intelligencia?

A HUN-REN BTK Filozófiai Intézetének Ismeretelmélet Osztálya által szervezett 2025. tavaszi szemináriumsorozat középpontjában a mesterséges intelligencia áll. A meghívott előadók saját szakterületük felől közelítve teszik fel azokat az általános filozófiai relevanciával bíró kérdéseket, amelyek az MI-vel kapcsolatos gyakorlati tapasztalatokból fakadnak. A sorozat célja, hogy átfogó képet adjon a klasszikus modellektől a legfrissebb applikációkig terjedő technológiák által felvetett problémák ismeretelméleti, etikai, társadalom- és tudományfilozófiai dimenzióiról.

Az előadásokon való részvétel regisztrációhoz kötött. Regisztrálni erre a linkre kattintva lehetséges.

Continue reading

Learning Lunch

A „Learning Lunch” heti webinársorozaton a HUN-REN kutatók négy darab 4 perces előadásban mutatnak be példákat az MI tudományos alkalmazására, szemléltetve, hogy milyen sokféle módon gyorsítja fel a mesterséges intelligencia a kutatást az AI4Science program keretében.

Continue reading

Learning Lunch

A „Learning Lunch” heti webinársorozaton a HUN-REN kutatók négy darab 4 perces előadásban mutatnak be példákat az MI tudományos alkalmazására, szemléltetve, hogy milyen sokféle módon gyorsítja fel a mesterséges intelligencia a kutatást az AI4Science program keretében.

Continue reading

Insights from the AI1Science Frontier

The HUN-REN AI Squad will share key insights from their ongoing work in AI-first Science.

Original webinar announcement and registration.

Continue reading

MI? Filozófiai kérdések a mesterséges intelligenciáról – Vlasta Sikimić (Eindhoven University of Technology) – Inclusive science in the era of AI

A HUN-REN BTK Filozófiai Intézetének Ismeretelmélet Osztálya által szervezett 2025. tavaszi szemináriumsorozat középpontjában a mesterséges intelligencia áll. A meghívott előadók saját szakterületük felől közelítve teszik fel azokat az általános filozófiai relevanciával bíró kérdéseket, amelyek az MI-vel kapcsolatos gyakorlati tapasztalatokból fakadnak. A sorozat célja, hogy átfogó képet adjon a klasszikus modellektől a legfrissebb applikációkig terjedő technológiák által felvetett problémák ismeretelméleti, etikai, társadalom- és tudományfilozófiai dimenzióiról.

Az előadásokon való részvétel regisztrációhoz kötött. Regisztrálni erre a linkre kattintva lehetséges.

Continue reading

Learning Lunch

A „Learning Lunch” heti webinársorozaton a HUN-REN kutatók négy darab 4 perces előadásban mutatnak be példákat az MI tudományos alkalmazására, szemléltetve, hogy milyen sokféle módon gyorsítja fel a mesterséges intelligencia a kutatást az AI4Science program keretében.

Continue reading

HUN-REN Generatív MI alapozó képzés

Kedves Kollégák!

A nagy érdeklődésre való tekintettel 2025. május 22-én újra megtartjuk a HUN-REN TK poltextLAB: Generatív MI alapozó képzést. A képzés célja, hogy átfogó bevezetést nyújtson a generatív mesterséges intelligencia eszközök tudományos munkában történő alkalmazási lehetőségeibe.

A képzés a Wigner FK munkatársainak térítésköteles!

Continue reading

EAIRA: Establishing a Methodology to Evaluate LLMs as Research Assistants

This talk presents the development of a multifaceted methodology for Evaluating AI models as scientific Research Assistants (EAIRA) at Argonne National Laboratory in the context of the AuroraGPT project.

Original webinar announcement and registration.

Continue reading

Learning Lunch

A „Learning Lunch” heti webinársorozaton a HUN-REN kutatók négy darab 4 perces előadásban mutatnak be példákat az MI tudományos alkalmazására, szemléltetve, hogy milyen sokféle módon gyorsítja fel a mesterséges intelligencia a kutatást az AI4Science program keretében.

Continue reading